Învăţând mersul

Nu-mi amintesc cum am învaţat să merg (eram de nouă luni). Dar, cu toate acestea, îmi amintesc cum am învăţat să merg cu bicicleta. Cred că cele două experienţe sunt destul de similare. Ştiu că să cazi este lucrul pe care amândouă îl au în comun. Ştiu, de asemenea, că pentru ambele căderea este necesară ca parte a procesului de învăţare.

 Învăţarea mesului ca şi creştin pare puţin diferit pentru mine. Singura modalitate de a învăţa să mergi este – să mergi. Şi la fel ca mersul, implică în mod necesar şi căderea.

 Iisus zicea către acei care crezuseră în El: „Dacă veţi rămâne întru cuvântul Meu, cu adevărat sunteţi ucenici ai Mei. Şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi“. (Ioan 8:31-32)

 Adevărul despre care vorbeşte El necesită acţiune („să rămâneţi în cuvântul Meu”), în scopul de a fi cunoscut. Noi nu putem cunoaşte adevărul şi apoi să–l facem: dacă facem adevărul, atunci îl vom şti. Cum ar fi mersul pe jos sau mersul pe bicicletă – trebuie să mergi, cu scopul de a învăţa să mergi – trebuie să mergi pe bicicletă, cu scopul de a învăţa să mergi pe bicicletă.

 Acest lucru sugerează faptul că drumul nostru creştin este doar parţial ajutat de înţelegere critică. Eu văd pe cineva mergând şi ştiu că este posibil – probabil ştiu suficient de bine încât să încerc de fapt să mă plimb. Dar nu pot ştii adevărul mersului până când nu merg şi eu.

 Suntem o ţară de experţi. Aproape toată lumea are o opinie despre orice – inclusiv atunci când spunem, „Nu am nicio opinie.” Sugestia că ar trebui să ne iubim vrăjmaşii este combătută cu întrebări şi obiecţii (de exemplu). Mai bine ne întâlnim cu  paşii „bebeluşului” şi să ne împiedicăm de unul care doreşte să poruncească. Noi învăţăm atât de mult din eşecurile noastre cât o facem din succesele noastre (uneori mai mult).

 Diverşi autori au fost creditaţi cu cuvintele, „creştinismul nu a fost încercat şi dorit. Acesta a fost atât de rar a încercat „. Cuvintele sunt adevărate.

Lasă un răspuns

