Este cineva acolo? Vorbind cu inima

„Să vorbesc cu tine este ca şi cum aş vorbi cu un gard!”

 Încă mai aud aceste cuvinte. Nu-mi amintesc cine le-a spus – dar le-am auzit cândva în anii adolescenţei mele. Ocazia a fost fără îndoială un fel de argument. Au fost multe lucruri despre care se argumenta: dragoste, pace, război, Iisus, droguri, sex, Rock ‘n Roll. A fost o discuţie grozavă dar conversaţie aproape deloc. Dar de ce a fost experienţa de a vorbi cu cineva similar cu a vorbi cu un bloc de lemn?

 Răspunsul este simplu, „nu este nimeni acasă.” Atunci când ego-ul (sinele fals generat de neliniştile noastre, temerile, grandoarea, etc) devine vocea noastră publică, adevărata voce este redusă la tăcere. Conversaţiile cu ego-ul sunt aproape inutile. Conversaţiile cu ego-ul, de asemenea, au tendinţa de a provoca răspunsuri de la ego – „ca apelurile să-i placă.”.  Astfel, un set de apărare vorbeşte unui set de agresiune, schimbă locurile cum ar fi la războiul cuvintelor de ceară şi dispare Nicio informaţie nu este schimbată. Nu se schimbă mintea. Inima rămâne inertă, protejată într-o ceaţă de  genul a face – a crede.

 Suntem deseori loviţi de declaraţiile relativ scurte ale lui Hristos. „Urmează-mă”, şi un om lasă plasele de pescuit şi devine discipol. M-am întrebat adesea dacă Evangheliile ne dau pur şi simplu un rezumat scurt al unei conversaţii mai lungi. Cum ani le–au dus mai departe, eu nu cred.

 Una dintre cele mai lungi convorbiri înregistrate în Evanghelii are loc între Hristos şi femeia de la fântână (Ioan 4). Fiecare cuvânt al lui Hristos se adresează inimii. Femeia răspunde iniţial de la ego.

 Iisus spune, „Dă-Mi să beau.” Ea răspunde (defensiv), „Cum!, tu, care eşti iudeu, ceri să bei de la mine, care sunt femeie samarineancă…?“ –Iisus îi vorbeşte din nou inimii ei, „Dacă ai fi cunoscut darul lui Dumnezeu şi Cine este Cel care-ţi zice: Dă-Mi să beau!, tu ai fi cerut de la El, şi El ţi-ar fi dat apă vie“ Hristos continuă şi vorbeşte despre apa vie. Primul ei răspuns din inimă, spune, „Doamne, dă-mi această apă ….”

 Hristos merge mai adânc în inima ei, „Du-te şi cheamă–l pe bărbatul tău şi vino aici.” Răspunsul ei, „nu am bărbat,” este o confesiune spusă din adâncul inimii ei. Nu există nicio explicaţie, nu tergiversări. În momentele finale ale conversaţiei, ego-ul oferă o ultima apărare – un ultim argument al samarinenilor faţă de evrei. Hristos răspunde cu cuvântul lui Mesia care vine, şi se dezvăluie pe Sine ei. La venirea lui Hristos, tot spaţiul dintre evrei şi samariteni este unit printr–o punte. Speranţa comună din inimă distruge durerea imaginată a falsului sine. Cuvintele lui Hristos, rostite în mod consecvent către inima ei, dezvăluie o femeie a cărei viaţă este o poveste de relaţii rupte (cinci bărbaţi şi un prieten cu care stă) pentru a fi un sfânt. Femeia se schimbă în bine şi devine cunoscută Bisericii ca Sfânta Photini şi moare mai târziu cu o moarte de martir, după ce a băut din apa deplin vie ce i–a fost dată în acea zi.

 Conversaţiile noastre proprii, atât atunci când vorbim, cât şi atunci când ascultăm, fac bine când au baza în inimă.

 Aici sunt câteva instrumente de utilizat pentru a rămâne în inima:

 Foloseşte mai puţine cuvinte – taci, dacă este posibil. (Eccles. 3:3)

 Vorbiţi numai adevărul, deşi nu este necesar să fie neplăcut. (Efes. 4:15)

 Rezistă efortului de a te apăra. (Matei 10:19)

 Nu este important să ai dreptate. (Proverbe 26:21)

 Nu te certa. Efectul asupra ego-ul altcuiva nu va duce la nimic. (Osea 4:4)

 Spune-i nelinişti tale că totul va fi ok. (Filipeni 4:6)

 Nu te grăbi să vorbeşti. Lasă–i pe ceilalţi să–şi termine gândul. (Proverbe 29:20).

 Respiră.

 Cei care mă cunosc vor înţelege ironia din sfatul meu. Dintre cei care păcătuiesc împotriva discursului, eu sunt primul.

One thought on “Este cineva acolo? Vorbind cu inima

Lasă un răspuns

