Hristos – Sfârşitul tuturor lucrurilor

Am scris despre acest subiect în alte contexte, dar am vrut să–l aduc și mai mult în atenția voastră: Iisus Hristos este descris în Scriptură ca „Alfa” şi „Omega”, „Începutul” şi „Sfârşitul”. Aceasta nu este pur şi simplu o declaraţie că Hristos este la începutul tuturor lucrurilor, sau că El este la sfârşitul tuturor lucrurilor – ci înseamnă că El este întotdeauna pretutindeni şi în toate timpurile.

Să vorbeşti cu Hristos în rugăciune înseamnă să ai o conversaţie cu El care este atât începutul cât şi sfârşitul. Astfel rugăciunea noastră nu numai că are o calitate atemporală – ci ne și aduce într–o relaţie personală cu Începutul şi Sfârşitul Creaţiei. În rugăciune, suntem scoşi din timp aşa cum îl ştim, şi intrăm în El care este înainte şi după timp.

Cu ani în urmă am avut un prieten (care alții îl catalogau la vremea aceea ca un om despre care poți vorbi despre Iisus) care mi–a spus că obişnuieşte să se roage pentru Apostolul Pavel. Datorită contextului în care l–am cunoscut, care era unul protestant – într–adevăr – practic anabaptist – am fost surprins de mărturisirea lui. „De ce te rogi pentru Apostolul Pavel?” l–am întrebat.

„Pentru că m–a rugat în epistolele sale.”

Bineînţeles, era o persoană cu care poți vorbi despre Iisus, dar care nu ştia prea multă teologie, și care m-a impresionat cu ascultarea sa. Sfântul Pavel l–a rugat şi el s–a simțit obligat. Într–adevăr, el intra în „comuniunea sfinţilor” mai mult decât își imagina. Știa că dacă Iisus este Domnul cerului şi al pământului, atunci se putea ruga pentru Sfântul Pavel şi să–l lase pe Iisus să se îngrijoreze despre această continuitate spațiu-timp.

Există prea mulţi creştini în lume care şi–au dat seama de continuitatea spaţiului-timp şi trăiesc ca şi când au primit poruncile de la un fizician în loc să înțeleagă că le-au primit de la Domnul Universului. Viaţa mea adevărată s–a tradus deja în Împărăţia lui Dumnezeu  (viață ascunsă cu Hristos în Dumnezeu) care transcede chiar şi spaţiul, şi timpul, aşa cum fac rugăciunile mele şi restul experienţei mele creştine.

Pentru mulţi creştini, nu numai că „Dumnezeu este prea mic” ci aşa este şi universul şi concepţia lor privind locul lor în univers.

Când un sfânt al secolului al IV–lea apare şi are o conversaţie cu un călugăr din secolul 21, cum numeşti asta? Se întâmplă mai des decât își închipuie oamenii.

Există lucruri în mişcare în această lumea noastră care dau peste cap spaţiul şi timpul. Așa ar trebui să fie şi pentru cei care-L urmează pe Hristos, acest aspect ar trebuie să fie o normă. Dacă Hristos este Domnul cerului şi al pământului – cum să nu se întâmple aceste lucruri?

Au fost oameni în parohia mea care s-au convertit la Dumnezeu pentru că Noii martiri ai Rusiei au apărut în mijlocul unui accident de maşină şi i–au salvat. Când acea persoană a devenit parte a misiunii mele, primul meu gând a fost: „dacă Noii martiri ai Rusiei apar în Tenessee-ul de Est ca să cruţe viaţa şi să salveze sufletul cuiva, atunci misiunea mea aici este probabil pe mâini bune”.  Am avut dreptate.

Luat la fel, totul va fi în regulă. Biserica în America (mă gândesc în special la Orthodox Church of America) a produs un corp frumos de sfinţi în existenţa sa de mai puţin de 200 ani. Unii dintre ei au fost de fapt mitropoliți sau episcopi în funcţie. În ciuda oricăror probleme pe care le înfruntăm acum, avem o majoritate copleşitoare care vine din partea lui Hristos (Hristos şi un sfânt sunt mereu o majoritate copleşitoare oriunde şi oricând – cel puţin o majoritate dacă nu mult mai mult). Astfel inima mea este plină de încredere şi speranţă.

Cunosc pe Cineva care este atât Începutul cât şi Sfârşitul.

Ştiu cum toate aceste lucruri au început şi ştiu cum se vor termina.

Ce altceva mai avem nevoie să ştim?

One thought on “Hristos – Sfârşitul tuturor lucrurilor

  1. Pingback: De ce nu credem in Dumnezeu | newsinfo1000

Lasă un răspuns

